Ako bezpečne cvičiťNezaradené

8 dôvodov, prečo cvičiť jogu hneď ráno

Ak si nočný vták, tak ako kedysi ja, bude pre teba asi rovnako ťažké naučiť sa vstávať ráno skôr, aby si si zacvičil jogu. Zistila som ale, že čím viac sa k tomu odhodlávam, tým viac sa to pre mňa stáva prirodzeným rituálom, ktorý má perfektne naštartuje do nového dňa. Prečo cvičiť jogu hneď ráno, ti zhrniem na základe vlastných zistení potom, čo pravidelne začínam svoj deň na podložke.

img_2854

1. Nastaví náladu na celý deň

Začať deň aktivitou, ktorá prospieva celému tvojmu organizmu je pozitívna vec sama o sebe. Ak aj vstaneš hore zadkom(čo sa občas môže stať), to že si venoval čas niečomu užitočnému ti zaručene zdvihne náladu a možno úplne obráti celý tvoj deň. Pohyb stimuluje v tvojom tele endorfíny, čo sú hormóny šťastia, takže vstúpiť do dňa s inou ako skvelou náladou je prakticky vylúčené.

2. Rozhýbe telo 

V noci, keď odpočívaš, relaxujú aj tvoje svaly a šlachy a pomaličky sa skracujú. Preto keď ráno vstaneš, sa cítiš celý stuhnutý a tak trochu neohrabaný a máš prirodzenú potrebu sa ponaťahovať. Pokiaľ do toho zapojíš aj jogu, tvoje telo sa začne prebúdzať a budeš sa oveľa lepšie cítiť vo svojej koži.

3. Naštartuje metabolizmus

Nielen telo ale aj orgány sú po ráne, rovnako ako ty, ešte trochu prispaté. Potrebujú nejaký čas, aby sa prebudili a začali pracovať naplno a efektívne. Tento čas môžeš zrýchliť, pokiaľ si dopraješ pohyb napríklad v podobe jogovej praxe. Už pár pozdravov slnka stimuluje celý kardiovaskulárny systém a naštartuje metabolizmus. Takže si môžeš po cvičení dopriať bohaté raňajky a tvoje telo si s nimi hravo poradí.

IMG_4298_Fotor

4. Vytvorí rituál

Pokiaľ sa ti podarí každé ráno počas troch týždnov vstať aspoň o pár minút skôr a zacvičiť si niekoľko asán, tvoj mozog z toho automaticky spraví návyk, vďaka ktorému tvoj čas na podložke stane úplne prirodzeným začiatkom dňa. A z pár minút sa potom už ľahko stane aj polohodina až hodina, ktorú si každodenne venuješ a môžeš začať vnímať zmeny na tvojom tele, ktoré sa určite dostavia.

5. Voľné popoludnie

Pokiaľ cvičíš Ashtangu, tak vieš, že pravidelnosť je veľmi dôležitá a cvičiť by sa malo 6 dní v týždni.  Ak si svoju prax nastavíš na ráno, nemusíš si ju celý deň tlačiť pred sebou a prispôsobovať si popoludnie tak, aby si do neho zmestil aj cvičenie jogy.

6. Rozpumpuje správne dýchanie

Vyše 90% ľudí nesprávne dýcha, čo znamená že dýchajú väčšinou veľmi plytko a nerovnomerne. Začať deň cvičením, ktoré ťa učí dýchať pomaly a zhlboka, dokáže upraviť tvoje dýchanie aj počas zvyšku dňa. A správny dych nielen zlepší kvalitu tvojho života, ale ti ho môže aj predĺžiť. Mnohé národy veria, že máme len vymedzený počet dychov počas našej existencie a čím rýchlejšie dýchame, tým skôr si ich minieme:)

7. Ľahšie navodí meditatívny stav

Ráno nebývame zaťažení problémami, ktoré sa nám počas dňa nakopia a preto je jednoduchšie udržať si čistú myseľ aj počas cvičenia jogy. Cez deň sa vystavujeme veľkému množstvu stimulov, a preto je niekedy také ťažké vypnúť aspoň na chvíľu mozog pri praktizovaní jogy. Ráno to ale ide oveľa ľahšie a s čistou a oddýchnutou mysľou je jednoduchšie čeliť všetkým nástraham, ktoré na nás počas dňa číhajú.

8. Nastaví zrkadlo tvojmu egu

Mnoho z nás, mňa nevynímajúc, sa občas ženie za dokonalou pozíciou a má pocit, že kým sa čelom nedotkne kolena pri Paschimottanasane, alebo si nedá nohu za hlavu, tak nie je dobrým jogínom. Joga sa ale odohráva vo vnútri, to kam nás naše telo v danej chvíli pustí, nie je vôbec dôležité. Vždy keďcvičím ráno a nepustí ma to ani do polovice bežných možností, ktoré zvládam večer, musím čeliť svojmu egu a prijať svoje telo také aké je. A o to viac sa sústrediť na dych, na bandhy a každú pozíciu skutočne precítiť. Nie je to vôbec ľahké, ale verím, že práve tu sa začína skutočná joga odohrávať.

Ak máš aj ty dôvody, prečo radšej cvičíš ráno a nenašiel si ich v mojom článku, rada si ich prečítam v komentároch.

V každom prípade, či už praktizuješ jogu po prebudení, alebo večer, dôležité je, že niečo pre svoje telo a dušu robíš. Každý úsek dňa má svoje výhody aj obmedzenia, podstatný je zámer s akým ku cvičeniu pristupujeme a že sa po ňom cítime dobre.

Maya

Súkromné hodiny jogy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

four × five =